En blogg om interiør ,hverdagen & livet :)

fredag 4. mars 2011

1000 Kcal og gjærbakst :)

Super dag i dag som starta med godt selskap under dagens trening.Utrolig hvor mye lettere en treningsøkt går når man har positive og blide mennesker rundt seg ! :)
 Nå fikk vi jo til slutt som mål å oppnå 1000 kcal da....For vi (les : Jeg og Kanutte) kunne ikke være dårligere enn visse andre hehe..
Klokka 13.30 takka Kanutten for seg da målet var nådd.Hun begynte treningen før meg altså ;)
Jeg derimot stod pustende og pesende igjen mens krampene under føttene begynte å melde sin ankomst..
Så mens Nortug la ut på siste etappe på stafetten, kjempet jeg med mine siste 200 kcal..
Det ble gull til Norge og jaggu klarte jeg ikke å nå 1000 kcal jeg også :))

For dere som tok dere bryet med å lese denne innholdsrike bloggen i går..Fikk sikkert med seg at jeg lagde wienerbrøddeig.Her kommer noen bilder av dagens bakemaraton :)



Lettvinte wienerbrød :)




Smakte ikke helt som wienerbrød , men som Nico sa : Dessa va goe :)

Så laga jeg og Nico bolledeig...



Ca 50 stooore boller ble det :)




Noen fylt med vaniljekrem & andre uten :)


* BOLLER *

150 gr smør
6 dl melk
75 g gjær
1 egg
1 1/2 dl sukker
1 1/2 ts kardemomme
ca 1 kg hvetemel
Egg til pensling

Elt deigen i 5.min (Jeg bruker håndmixer med eltevisper) i kjøkkenmaskin.
Hev deigen 30-40 minutter.
Bak ut bollene.Etterhev i 30 minutter.
Stek på nederste rille 200 grader i ca 15 min.

Jeg laga dobbel deig som ble 50 boller.

Nå skal jeg sette Gray`s og Private Practice på nedlastning og kose meg resten av kvelden..

GOD HELG !! :))

2 kommentarer: