En blogg om interiør ,hverdagen & livet :)

fredag 4. mars 2011

...og slik går no daga`n

I dag har vel vært en slik dag.Helt normal,og egentlig ingenting å blogge om..
Men her i bloggverdenen så blogger jo folk om det meste.Alt ifra om hvor mye de misliker andre blogger til slanking,strikking,mat og interiør..
Så hvorfor kan ikke da jeg blogge om min helt vanlige hverdag? Den inneholder litt av alt :D

I dag rakk jeg akkurat å svinse over gulvene før jeg skulle hente eldstemann sitt besøk , som like gjerne overnatter i samme slengen :)
Koslig å se at de skaffer seg nye venner. Idag har de pga regnvær fått sitte mest inne å trykt på spaker - kjefta på meg hver gang jeg har måttet gå forbi tv`n og lært mor utrykk som : I Eig,Naifa,Ruler !! Jeg klarer ikke henge med hehe. Godt det går mot varmere tider..Og x-boxspilling blir bytta ut med fotballsko ;)

Til middag i dag ble det pizza fra Alanya Kebab & Pizza
 - Takk Muharrem og "du andre jeg ikke vet navnet på" for nydelig god pizza :)

*NAM NAM *

Jeg har også jogga og vært på Zumba.
Kjempemorro på Zumbatrening i dag med nytt program som jeg ikke hadde vært med på før !
Her kan du ta en titt .. FUN !!
Lurer på å melde meg på Zumbakurset som skal starte på treningsenteret der jeg trener også.
For dette er både utfordrende og gøy! :))

Så i kveld etter jeg kom hjem har jeg laga deig til wienerbrød i morgen ..Jau jau ..Har man kvitta seg med 500 kalorier så kan man vel fylle på igjen 250 ? Har allikavel kvitta meg med 250... Eller ?? :D

Her er iallefall oppskriften , så får vi ta resultatet i morgen ;)

LETTVINTE WIENERBRØD

400 gr hvetemel                        ca 15 stk
250 gr smør
2 ss sukker
ca 75 gr gjær
2 dl vann
2 egg

Pensling: 1 egg
Pynt: Melis,Kakepynt

Smuldre mel,smør,sukker og gjær godt i en bakebolle.
Elt forsiktig inn vann og lett sammenpiskede egg.
Deigen skal være løs.
Lag deigen om kvelden å la den stå natten over.
Stek på bakepapir,bruk to spiseskjeer til å ha deigen på stekebrettet.
Pensle forsiktig med egg.
Stekes midt i ovnen på 200 grader i 5-8 min,eller til de er gylne.
Avkjøles på rist.

Good luck ,skal bli spennede å se om det blir wienerbrød av dette :




Og ikke mobb bakebollen min!! - Den ser kanskje ikke IN ut ,men er verdens beste :D

Da skal jeg lese litt før jeg finner ..



CIAO :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar