En blogg om interiør ,hverdagen & livet :)

tirsdag 6. oktober 2009

En dag med mange inntrykk...

Dagen i dag har vært en dag full av inntrykk som har fått meg til å tenke tilbake - og fremover..

Etter å ha lest bloggen Om å få livet snudd på hodet så kan jeg bare berømme Linda som har bloggen.Både for hennes mot og ikke minst for at hun velger å dele sin historie om sykdommen KREFT på bloggen sin og tanker å følelser rundt dette.Dette er en blogg alle burde lese og reflektere over.


Jeg kjenner meg igjen i mye av det hun skriver om..om ventingen og dager preget av angst og uvisse.

Jeg vet hvordan det er å være pårørende til en kreftpasient..som over en lang periode lever uten å vite hva fremtiden vil bringe.
Jeg har vært der..Ventet..Håpet og bedt til høyere makter om at det neste prøveresultatet ville være en god nyhet.
At kreften var på retrett,at cellegiften virket..

Min mamma overlevde ikke kreften. Den 3.Mars 2002 forlot hun oss, etter at jeg hadde fortalt henne at hun var verdens beste mamma <3 I ett år og fire måneder fikk hun leve, fra hun fikk diagnosen brystkreft med spredning.Hun ble bare 45 år..
Tror det er mange der ute som ikke klarer å sette seg inn i den situasjonen det er å få en kreftdiagnose eller å være pårørende til en som er kreftsyk.


Synes derfor det er kjempetøft av Linda å fortelle sin historie.Jeg tror nok hennes historie har beveget og vil bevege mange..og også skape ettertanke både på godt og vondt.
Jeg har mistet mange av min nærmeste til denne sykdommen..og grått mine tårer.


Men av og til så gråter jeg av glede også. Og det gjorde jeg i dag.For det er så godt å vite at mange blir friske også...


Nå i oktober pågår ROSA SLØYFE AKSJONEN.




En blogger som har tatt saken i egne hender er Jorid som har bloggen Noe på hjertet(klarer ikke å linke til deg Jorid *hjelp ønskes ang problemet* )
Hun har startet sin egen nettinnsamling for Rosa Sløyfe og den vil jeg så klart være med å støtte & ikke minst formidle videre :))
Her er linken :


http://www.kreftforeningen.no/nettboesse/innsamling?collectionId=1472

Kjempeflott Jorid !!

Til slutt får dere se et bilde av min flotte mamma som jeg savner & tenker på hver dag <3


Det var dagens blogginnlegg til ettertanke..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar