En blogg om interiør ,hverdagen & livet :)

tirsdag 18. januar 2011

Bursdagsfeiring på den rette dagen :)

Ja  ble egentlig det i går:o)
For i går kom endelig lilleprinsen til mitt søskenbarn og samboer som alle har venta så mye på..Gratulerer til både mor,far,storesøster,besteforeldre og tante Nettis m/ fam :))
Gleder meg stoort til babykos igjen for det er mange år siden sist! :)
Så mens den lille skatten kom til verden hadde jeg i samme stund huset fullt av 2-klassinger.. Benjamin som fylte 8 år den trettende, feiret bursdagen sin noen dager på etterskudd.
En kjempekoslig feiring og med en fornøyd gutt :))
Her er bilder av bursdagsbarnet :)

                                               
GRATULERER BENJAMIN !! :))
Jeg har aldri klart å bake sjokoladekake...Men jeg gir aldri opp så i går googlet jeg etter oppskrift på nett og fant denne hos Janne med bloggen Fru Lyng
Hun har en kjempeflott blogg som handler om alt fra interiør til barn og legger ut masse flott matoppskrifter :))

Her er oppskriften på sjokoladekaken som jeg vil dele med dere ;)

400 gr smør
4,5 dl vann
9 dl sukker
6 ss kakao
9 dl mel
1 ts salt
4 ts bakepulver
5 egg

GLASUR

450 gr melis
180 gr smør
4 ts vaniljesukker
3 ss kakao
9 ss sterk kaffi

Kok opp vann og smør,rør så inn sukkeret til det er oppløst.

Bland sammen de tørre ingrediensene.

Og hell gradvis i den varme røra.Tilsett egg ett og ett av gangen.
Ha røra i langpanne kledd med bakepapir og stek den på 180 grader i ca 30-40 min




En super oppskrift så nå kan jeg kalle meg sjokoladekakebaker ;)

Ha en fortsatt fin dag!! Strax senvakt her. CIAO :O)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar