En blogg om interiør ,hverdagen & livet :)

lørdag 29. januar 2011

Ny dør og verdens beste sveler :)

For i går var det "happyday" her hos meg !!
Først traff jeg tante H som lurte på : Om jeg hadde lyst på en krydderhylle som har hengt på kjøkkenet i huset der farmor og farfar bodde?
Såklart jeg hadde lyst på den!! :)))
Jeg er jo hekta på alt som er gammelt og nostalgisk og det følger mange gode minner med slike ting.
Som da farmor og jeg baka flettaloff og frokoststundene rundt kjøkkenbordet på Sollia før farfar dro på jobb. Takk for at du tenkte på meg tante <3
En blid meg på ferie hos farmor og farfar sommeren-83 <3

Så fikk vi kjøpt oss dør til kjellerstua VELDIG billig da det var en liten skade på den :)
Her at bilde av den døra som var inn til kjellerstua før

Siden det ikke er noen vinduer her nede så er det en ganske "tung" gang.
Skal si det gjorde seg med en dør med vindu i så lyset fikk slippe inn !

Fortsatt bare mobilkamera ;) Men ble MYE lysere med en gang :)
Så nå er det bare å fortsette å overtale Mr.Handyman om at gulvet i kjellerstuen blir kjempefint om vi maler det i en lysgrå farge hehe..Gulvet er laminatgulv som er uten større skader og tro det eller ei
 - lunt å gå på selv om det er i en kjeller.
Men det spørst om det får vente en stund til siden gulvet i gangen har førsteprioritet.
Men enda har vi ikke bestemt oss hva vi skal legge.Flis,belegg eller laminat ?
Hva har du i din gang?

Nå skal jeg kose meg resten av lørdagskvelden med "Besta sveler",tv titting,blogglesing og guttene mine :)
Her er oppskriften om du også vil lage kjempegode SVELER :

4 EGG
3 DL SUKKER
1 L KEFIR
1 L MEL
1 TS NATRON
1 TS HJORTETAKKSALT
2,5 DL SMELTA MARGARIN

Jeg blander egg,sukker og kefir først.Så blander jeg det tørre sammen før jeg rører smøret inn til slutt.


Om du ikke har takke så går det sikkert bra å steke dem på stekepanne ;)

Ha en fin lørdagskveld alle sammen :))

1 kommentar:

  1. Det blei jo en utrolig dtor forskjell da :-)
    Mye lysere gangen med en gang :-)

    SvarSlett