En blogg om interiør ,hverdagen & livet :)

tirsdag 8. februar 2011

Benkeplate ala Handyman og Våruller :)

Her kommer noen bilder av "kjøkkenkroken" i kjellerstua ,slik jeg skrev i gårsdagens innlegg :)
Mr.Handyman mente jeg skulle vente med å legge ut bilder,men skal man blogge så blogger man hehe.
Benkeplaten er faktisk vårt gamle furusalongbord malt i hvitt,"vasken" er en bolle av merket Solid -Beach bolle-
Kjøpt på KID til den nette sum av 68 kroner ,- på 70 % avslag !!
Denne tok Mr.Handyman å borret hull i og monterte deler fra en gammel vask vi hadde,og et gammelt kjøkkenarmatur.Foreløbig er det slik :)





Nå var han visst ikke helt ferdig..Men kranen og vasken kan iallefall brukes !
Og planen er at vi skal ha et slikt kjøkkenarmatur her

Noe i den nostalgiske stilen blir det iallefall.

I kveld har jeg laga Vårruller..Hele 80 stk !!
Her kommer noen bilder og oppskriften

* 1 KG KJØTTDEIG
* 1 STK HODEKÅL
* 1 STK PAPRIKA
* 1 PK BØNNESPIRER
* 1 BOX BAMBUSSKUDD
* 1 PK GLASSNUDLER
* 1 PK VÅRRULLKRYDDER
* 6 GULROT
* 1 PK VÅRRULL-SKINN
* 1 EGG

Legg vårrull-skinnet til tining i ca 45 minutter.
Legg arkene i et lett fuktig håndkle,slik at de ikke tørker ut mens du ruller vårrullene.

Kutt alle grønsakene i små strimler.
Legg glassnudlene i lunket vann slik at de blir bløte.
Stek kjøttdeigen,med ca 1/2 pk krydder.Ta vekk kjøttdeigen.
Stek alle grønnsakene,med 1/2 pk krydder.
Når grønnsakene er ferdig blandes kjøttdeigen i.
Ta vekk stekepanna fra plata,slik at det blir avkjølt.

Bruk ca 3-4 ss med fyll til hvert skinn. (Avhengig av størrelse)
Rull sammen slik det vises på pakkene,og fest kanten med litt egg.

Frityrstekes til de er gylne på farge. ( Om de ikke skal spises med det samme, fryses de rå.)

Serveres med ris,salat og soyasaus. Eller det du selv liker ;)

Her et lite bildeskred av min kokkelering i kveld :

Vårrullskinn


Mos kjøttdeigen godt (Jeg brukte blender hihi)

Stek grønnsakene. (Går raskere om du legger lokk over panna ;)
Husk å tilsette krydder i både kjøttdeig og grønnsaker.

Ferdig blanda kjøtt og grønnsaker.

Jeg la vårrullene lagvis på bakeplate med bakepapir.Singelfryses før de pakkes i poser.

Jeg dobblet oppskriften og fikk 80 stykker.Her har jeg stekt 3 -Måtte jo teste ut !!
De ble kjempegode :))

Lykke til når du skal lage vårruller !

3 kommentarer:

  1. Så lekkert det ble! Kjekt å ha en slik krok i kjellerstua. Tenk om jeg hadde hatt en handyman i skapet, som jeg kunne ta ut å "bruke" av og til... Det hadde vært noe det!

    Vårrullene så deilige ut. Kjenner nesten duften helt hit :-)

    SvarSlett
  2. oj=) vasken ble jo kjempekul=) super ide!!! ti poeng t dåkkå=)

    SvarSlett
  3. Dåkkå e no berre så utrolig flinke begge to da....Trur i ska låne na handymannen din en dag eller to...Kan hende det skjer noe her i heimen au ;-)

    SvarSlett