En blogg om interiør ,hverdagen & livet :)

tirsdag 8. februar 2011

Førstehjelpskurs

Helgen og dagene flyr avgårde - Mens jeg febrilsk prøver å henge med !!
Hinkehelgen er over og en ny uke har startet.
I dag har ikke vært noe unntak med jobb 08-15, så var det de faste 4,3 kilometrene før middagslaging.. Som ble av det mindre sunne slaget pga full fart og i kveld har jeg vært på førstehjelpskurs i regi av det lokale skisenteret der jeg jobber som frivillig.
Det var det lokale Røde Kors som sto for kursingen.
Vi hadde virkelig en engasjerende og kjempeflink instruktør !
Synest dette har alt å si på slike kurs syns jeg.
Mye nytt å lære var det også siden mitt forrige kurs var rundt 2000.Kunne kanskje gjort mange ting slik man ikke skal gjøre om jeg ikke hadde dratt på kurset i dag.
Dette er jo kjempeviktige ting å kunne , men kan faktisk redde liv !
Her kommer noen bilder :

Vår kjempeflinke instruktør ! :) For anledningen iført nakkekrage ;)

Karene prøvde klesløft og test av vakumbåre !



En virkelig kjekk og lærerik kveld !
Kan du HL - Redning ?

Her på sidene til NORSK LUFTAMBULANSE kan du lese mer om dette :)

Nå skal jeg finne loppekassa..
Og i morgen skal dere få se Mr.Handymans prosjekt med "Vasken til kjellerstuekjøkkenet " ;)

Natta :))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar